SELAMAT MENJENGUK & TERIMA KASIH

Khamis, September 23, 2010

Sajak 5 : Hatiku Menangis


Ya Allah
ketika hatiku menangis
hanya  Engkau yang mendengarnya
Engkaulah yang mengetahui isinya

ketika aku diduga kepayahan
Engkau memberi aku kekuatan
semangat untuk bangkit

ketika aku bersendirian
Engkau mendengar rintihanku
Engkau tenangkan aku melewatinya
mengajar aku kesabaran 

ketika aku buntu
Engkau tunjukkan haluan
Kau takkan biarku terpinga-pinga

Ya Allah
Engkaulah tempat aku 
merintih
mengadu
hatiku terasa begitu tenang mendampingiMu

Aku terlalu takut Tuhan
takut dengan amalku
 RahmatMu tidak terkira
syukurku seluas langit pun tak tercapai
aku menerima tanpa balas

Ya Allah
sesungguhnya aku berdosa
seringkali lalai
melupakanMu saatku bahagia
mencariMu dikala terhimpit

terimalah penyesalanku
ampunkan dosaku sebelum menutup mata
taubatku hanya padaMu

 Ya Allah
aku menangis kernaMu




Tiada ulasan:

Catat Ulasan