SELAMAT MENJENGUK & TERIMA KASIH

Ahad, April 22, 2012

Melodi Sunyi



Pelik kan?
Itulah diri aku saat ini. Otak dan fikiran aku berlagu-lagu. Bait ke bait disusun teratur. Dari satu verse ke satu verse. Tapi senyap. sunyi. diam. 


Pernah tak korang rasa korang ada kat satu alam lain? Dunia korang sendiri? Seronok. Tapi HANYA korang seorang. Cuma ada dinding, meja tulis, laptop, aku dan khayalan. Bebas. Bermain dengan perasaan dan diri sendiri. 


Hidup ini umpama kilang. Jiwa adalah produknya. Hasil yang kita keluarkan hari ini akan mempengaruhi hasil esok hari. Gagalnya produk yang dikeluarkan, maka kilang akan mati. Lebih baik mati pucuk dari mati perasaan kan? 


Mungkin orang macam aku ni dikategorikan gila. aku gilakah? adakah aku gila? Gila adalah tipikal tapi sangat subjektif. Lebih baik jadi orang gila dari jadi orang yang tak gila tapi berlaku gila. 




# Kembalikan melodi hidup aku yang gersangkan runut dari mu.

2 ulasan:

  1. tak semua orang faham apa yang kita alami....

    BalasPadam
  2. Allah ciptakan manusia berbeda-beda. Unikkn? semua orang ada perasaan tp tak semua orang berperasaan.

    BalasPadam